Archief

Zoek en Filter

  • Vak

Archief

169 Resultaten
Pagina 4 van 17

Masterclass bij Waternet 2019-2020

Deze masterclass laat zien hoe bètavakken worden toegepast in het waterbeheer. De masterclass bestaat uit 4 bijeenkomsten in 2019-2020.

Vakken: Aardrijkskunde, Archief, Biologie, Natuurkunde, NLT, O&O, Scheikunde, TOA,
Datum: 16-01-2020:
Doelgroep: Docenten


Natuurkunde (didactiek) OB voor (bèta)docenten

Op redelijk wat scholen zien we dat natuurkunde in de onderbouw gegeven wordt door andere (bèta)docenten. Voor hen organiseren we voor de eerste keer een ‘stoomcursus natuurkunde’: uitleg over het onderwerp, standaardopgaven behandelen, meest gemaakte denk-/rekenfouten aanstippen en ook zeker de didactiek van het onderwerp bespreken.

Vakken: Archief, Biologie, Natuurkunde, Scheikunde, Wiskunde,
Datum: 14-01-2020:
Doelgroep: Docenten


Vakbijeenkomst Informatica: Internet of Things met Cisco

Cisco heeft in het kader van hun online NetAcademy-programma een cursus Internet of Things ontwikkeld, voor gebruik in het Nederlandse VO. Het materiaal is bedoeld voor klas 4 HAVO/VWO of hoger. Het kan gebruikt worden als onderdeel van het vak Informatica, maar ook scholen die geen Informatica aanbieden kunnen het inzetten: er is geen speciale voorkennis nodig.

Vakken: Aardrijkskunde, Archief, Biologie, Informatica, Natuurkunde, NLT, O&O, Scheikunde, TOA, Wiskunde,
Datum: 09-01-2020:
Doelgroep: Docenten
Doelgroep: TOA


Vakbijeenkomst Informatica: Jupyter Notebook

Jupyter Notebook is een professioneel hulpmiddel voor Data Scientists en andere wetenschappers. Jupyter Notebook gebruik je via het web, in de browser. Je hoeft hiervoor geen software op je eigen computer te installeren.
In de bijeenkomst leer je om Jupyter Notebooks te gebruiken, en om je eigen Notebooks te maken.

Vakken: Archief, Biologie, Informatica, Natuurkunde, NLT, O&O, Scheikunde, Wiskunde,
Datum: 12-12-2019:
Doelgroep: Docenten


Vakbijeenkomst Natuurkunde – Toetsvragen ontwikkelen

Het doel van deze bijeenkomst is om handvatten aan te reiken zodat je zelf gestructureerd aan de slag kan met het ontwerpen van toetsvragen. De bijeenkomst begint met een korte algemene introductie over het ontwikkelen van toetsen (ongeveer 15 minuten) waarin onderwerp zoals vraagformuleringen, toetsmatrijs, antwoordmodel, p-waarde, in algemene zin worden opgefrist.

Vakken: Archief, Natuurkunde, NLT,
Datum: 11-12-2019:
Doelgroep: Docenten


Vervolg Workshop Gamification (3 sessies)

Naast de zeer succesvolle introductie workshop organiseren we dit jaar ook een drieluik vervolg workshops over gamification!
In deze serie ligt de nadruk op het toepassen van de theorie, dus je mag zelf aan de slag met motiverend lesontwerp. Je kunt eigen ideeën uitwerken en verbeteren of samen met anderen een geheel nieuwe lessenserie ontwerpen.

Vakken: Aardrijkskunde, Archief, Biologie, Informatica, Natuurkunde, NLT, O&O, Scheikunde, Wiskunde,
Datum: 10-12-2019:
Doelgroep: Docenten
Doelgroep: TOA


Masterclass Big Data Sciences

Masterclass voor 5 en 6 vwo leerlingen die zich willen verdiepen in Big Data voor de vakken wiskunde en informatica

Vakken: Archief, Informatica, Wiskunde,
Datum: 06-12-2019:
Doelgroep: Leerlingen


Masterclass Scheikundige Meettechnieken

Tijdens de masterclass ga je je verdiepen in een spectrofotometers, en ga je er zelf een bouwen om metingen mee te verrichten.

Vakken: Archief, Scheikunde,
Datum: 06-12-2019:
Doelgroep: Leerlingen


Statistiekworkshop

Tijdens deze workshop wordt de basis van statistiek uitgelegd en worden enkele statistische testen behandeld. Handig voor bijvoorbeeld je profielwerkstuk data!

Vakken: Aardrijkskunde, Archief, Biologie, Natuurkunde, NLT, Scheikunde, Wiskunde, Workshops,
Datum: 02-12-2019:
Doelgroep: Leerlingen


Vakbijeenkomst: Eenvoudig formatief evalueren zonder nakijkwerk

Wegens succes herhaald: Formatief evalueren is een krachtig hulpmiddel bij volgen en sturen van leerprocessen. Maar hoe doe je dat in een bomvolle klas, zonder bergen nakijkwerk? Deze netwerkbijeenkomst gaat over fast feedback, een praktische manier van formatieve evaluatie en feedback geven. En over hoe je bestaand lesmateriaal ombouwt naar activerende werkvormen.

Vakken: Aardrijkskunde, Archief, Biologie, Informatica, Natuurkunde, NLT, Scheikunde, Wiskunde,
Datum: 02-12-2019:
Doelgroep: Docenten


Page 4 of 17