Bètapartners jaaroverzicht 2022-2023

Het Bètapartners jaaroverzicht 2022-2023 is af! Tijdens dit schooljaar hebben 45 vo-scholen, VU, UvA en bedrijven intensief samengewerkt aan goed, actueel en inspirerend bètaonderwijs in de regio. Het was een goed jaar. Een jaar zonder coronabeperkingen, leerlingen weer in de lesbanken en docenten voor en in de klas. Fijn dat het weer mogelijk was om elkaar te ontmoeten in ons mooie Bètapartners netwerk.

Zo deden veel leerlingen weer mee aan diverse masterclasses en Science Labs. Op de Career Day hebben we, samen met Jet- Net, leerlingen kennis laten maken met bedrijven in het kader van studieloopbaanbegeleiding. Dit gebeurde ook bij de Collegetours waarbij leerlingen en docenten naar bedrijven gingen. Onze vaksteunpuntcoördinatoren organiseerden ook weer inspirerende docentactiviteiten en steeds meer scholen maakten gebruik van profielwerkstuk.nl. De Bètapartnersconferentie was het hoogtepunt van het schooljaar met het thema ‘Energie, van ATP tot zonnecel.’ Een korte opsomming van wat we allemaal in het schooljaar 2022-2023 gerealiseerd hebben.

Gisteren overhandigde Jeroen Maréchal (directeur Bètapartners) het jaaroverzicht officieel aan Redmer Kuiken (voorzitter stuurgroep Bètapartners). Om de goede samenwerking van het netwerk te symboliseren, ontvingen Peter Spoon (schoolleider Alkwin Kollege) en Marco van Overveld (bètacoördinator Alkwin Kollege) tijdens het bètacoördinatorenoverleg met onze lidscholen het jaaroverzicht van Monique Jhinnoe (projectleider Bètapartners) en Miranda Overbeek-van ‘t Zelfde (projectleider en communicatiemedewerker Bètapartners).

Het team van Bètapartners kijkt met trots terug op alle activiteiten van 2022-2023.

01-dec-2023