Biologie zoekresultaat

Zoek en Filter

Zoekresultaten Biologie

(zoek binnen alle vakken)

Found 87 Results
Page 3 of 9

Reizend Science lab Forensisch DNA-onderzoek: puzzelen met pieken (onderbouw)

In dit Science Lab gaan leerlingen zelf aan de slag als forensisch DNA-onderzoeker. Het is de bedoeling dat ze aan het einde van het practicum zelf een objectieve rapportage schrijven aan de Officier van Justitie over het DNA-bewijs in een zaak, waarin een overval wordt onderzocht.

16 november 2017

Science Lab forensisch DNA-onderzoek: puzzelen met pieken (onderbouw)

Science Lab: Warme wetenschap

In dit sciencelab gaan de leerlingen kijken naar warmte. Met speciale warmtebeeldcamera’s kan warmte (infraroodlicht) in beeld worden gebracht en gaan de leerlingen een eigen onderzoek uitvoeren.

18 augustus 2017

Stempelset DNA

Met deze stempelset kunnen leerlingen zelf DNA, mRNA en eiwitten stempelen. Zo verkennen zij op een activerende manier de structuur van deze moleculen.

25 april 2017

Masterclass Het Bijzondere Brein

Tijdens deze masterclass ga je je verdiepen in een aantal vormen van hersenonderzoek. Je krijgt de kans om in echte hersenen te kijken naar de verschillende functionele gebieden.

1 september 2016

Literatuurworkshop

Tijdens de literatuurworkshop leer je de basisvaardigheden die nodig zijn om wetenschappelijke artikelen te vinden, te beoordelen, te lezen en ze te gebruiken in bijvoorbeeld een verslag.

2 augustus 2016

Science lab: Een kijkje in je brein – EEG voor de onderbouw

In dit Science lab nemen we letterlijk een kijkje in het brein. Bedoeld voor de derde klas, bedenken leerlingen een elektro-encefalografie (EEG) experiment en voeren ze dit uit in een echt laboratorium op de Universiteit van Amsterdam. Leerlingen leren zo in een authentieke context onderzoek te doen en maken kennis met wetenschap.

3 februari 2016

Science lab: De energiecrisis (bovenbouw)

Scholieren van nu zijn de consumenten en kiezers van de toekomst. De verduurzaming van Nederland op lange termijn begint dus bij deze groep. Door middel van een interactieve presentatie worden leerlingen geïntroduceerd in het energievraagstuk en mogelijke oplossingen hiervoor. Er wordt onder andere aandacht besteed aan het huidige energieverbruik, klimaatverandering, duurzame energiebronnen en de politieke en economische aspecten van de energietransitie.

25 september 2015

Science lab: De energiecrisis (3 VWO)

Scholieren van nu zijn de consumenten en kiezers van de toekomst. De verduurzaming van Nederland op lange termijn begint dus bij deze groep. Leerlingen in VWO 3 staan op het punt hun profielkeuze te maken. Het brede aanbod van deze lesmodule is erg geschikt om leerlingen op deze keuze voor te bereiden.

22 september 2015

Reizend Science Lab Forensisch DNA-onderzoek: puzzelen met pieken

In dit reizende Science lab gaan leerlingen zelf aan de slag als forensisch DNA-onderzoeker. Het is de bedoeling dat ze aan het einde van het practicum zelf een objectieve rapportage schrijven aan de Officier van Justitie over het DNA-bewijs in een zaak, waarin een overval wordt onderzocht.

16 september 2015