Digitale geletterheid

Voor tips, materiaal en links verwijzen we je graag naar de pagina afstandsonderwijs.

Vaksteunpunt Digitale Geletterdheid

eelco-dijkstra

Digitale Geletterdheid beperkt zich niet tot één vakgebied maar komt aan de orde in vrijwel alle vakken, naast bij bèta ook bij gamma, talen en kunstvakken. Veel scholen zijn inmiddels op gecoördineerde manier bezig om de verschillende onderwerpen in de lessen op te nemen. Het vaksteunpunt zorgt voor de ontwikkeling en verspreiding van kennis en organiseert professionaliseringsactiviteiten. Daarbij worden de docenten en coördinatoren die zich met Digitale Geletterdheid actief bezig houden met elkaar in contact gebracht zodat ze onderling kennis en ervaringen kunnen uitwisselen. Eelco Dijkstra is coördinator van het vaksteunpunt. Je kunt contact met hem opnemen met vragen of ideeën over nascholingen. Een overzicht van alle activiteiten kun je in de jaarplanning 2020-2021 vinden.

Stuur een mail

Vakinhoudelijke activiteiten

Physical computing – meten en sturen in de fysieke omgeving

Physical computing en het internet of things bepalen steeds meer onze fysieke omgeving. Door de laagdrempelige systemen kunnen ook leerlingen (en docenten!) hiermee aan de slag, bijvoorbeeld om zo het verband te leren zien tussen de schoolstof en het dagelijks leven. Graag willen we met een groep docenten ons hierin gaan verdiepen: zie de oproep verderop. Doe je mee? Lees meer →

Vakoverstijgende activiteiten
02-03-2021:

Een goede onderzoeksleerlijn

Tijdens deze bijeenkomst willen we onze ervaringen op het Comenius met je delen en je uitnodigen mee te denken over hoe goed onderzoek in de in de bètarichting het beste uitgevoerd kan worden. Lees meer →

12-04-2021:

Hannover Messe Challenge (online editie)

Het programma is speciaal voor deze editie in een nieuw, online jasje gestoken. De regionale VO-HO netwerken organiseren samen de grootste leerlingen denktank van Nederland. Leerlingen in 4/5 havo en 5/6 vwo gaan in teams aan de slag met een uitdagende challenge om een creatieve en technisch-innovatieve oplossing te bedenken (gemotiveerde leerlingen in 3h en 4v mogen ook deelnemen). Lees meer →