Natuurkunde

Vaksteunpunt Natuurkunde

Het Vaksteunpunt Natuurkunde biedt professionaliseringsactiviteiten aan voor docenten en TOA’s. Denk hierbij aan netwerkbijeenkomsten en nascholingen. Said el Haidouri is coördinator van het Vaksteunpunt. Je kunt contact met hem opnemen met vragen of ideeën over nascholingen. Een overzicht van alle activiteiten kun je in de jaarplanning vinden. Volg het vaksteunpunt natuurkunde op Facebook! Hier delen ruim 300 natuurkundeleraren hun vragen en ideeën!

Stuur een mail

Vakinhoudelijke activiteiten Natuurkunde
19-01-2023:

Workshop: Gamedidactiek over de wetten van Newton

Dit is de tweede bijeenkomst uit een serie van vier bijeenkomsten over Modeling Instruction voor natuurkunde. Dankzij de American Modeling Teachers Association (AMTA) hebben we toegang gekregen tot een database met activiteiten die we willen vertalen en uitproberen. We willen met een groep natuurkunde docenten bij elkaar komen om onszelf te bekwamen in het geven van practica, het gebruik van whiteboards en het leiden van discussies tussen leerlingen volgens de Modeling Instruction (M.I.) didactiek. Lees meer →

26-01-2023:

VB Eenvoudig formatief evalueren zonder nakijkwerk

Wegens succes herhaald! Over een aanpak waarmee je snel formatief kunt evalueren in de biologie-, scheikunde- en natuurkundeles. Je leert hoe je gemakkelijk het leerproces van alle leerlingen kunt volgen en bijsturen. En dit alles met weinig voorbereidingstijd en zonder nakijkwerk. Lees meer →

27-01-2023:

Viva Fysica 2023

Het jaarlijkse docentencongres over de laatste stand van zaken op het gebied van natuur-en sterrenkunde onderzoek op de VU en UvA met lezingen, workshops en rondleidingen. Docenten worden van harte uitgenodigd om een aantal van hun meest gemotiveerde leerlingen mee te nemen. Lees meer →

22-02-2023:

Vakbijeenkomst: Modeling Instruction voor Natuurkunde in de klas

Dit is de vierde bijeenkomst uit een serie van vijf bijeenkomsten over Modeling Instruction voor natuurkunde. Dankzij de American Modeling Teachers Association (AMTA) hebben we toegang gekregen tot een database met activiteiten die we willen vertalen en uitproberen. We willen met een groep natuurkunde docenten bij elkaar komen om onszelf te bekwamen in het geven van practica, het gebruik van whiteboards en het leiden van discussies tussen leerlingen volgens de Modeling Instruction (M.I.) didactiek. Lees meer →

Vakoverstijgende activiteiten Natuurkunde

Geen berichten gevonden.