Scheikunde

Vaksteunpunt Scheikunde

Het Vaksteunpunt Scheikunde biedt professionaliseringsactiviteiten aan voor docenten. Denk hierbij aan netwerkbijeenkomsten en nascholingen. Marjolein Wal is coördinator voor het vaksteunpunt. Voor vragen of ideeën over netwerkbijeenkomsten en nascholingen kun je contact opnemen met haar. Een overzicht van alle activiteiten kun je in de jaarplanning 2019-2020 vinden. Volg het Vaksteunpunt Scheikunde op Facebook

Stuur een mail

Vakinhoudelijke activiteiten
13-03-2020:

Cursusmiddagen CMA Coach

Is op jouw school Coach 7 geïnstalleerd maar ben je zelf net niet handig genoeg om er metingen mee uit te voeren of te modelleren? Op deze middagen ga je zelf aan de slag met de verschillende onderdelen van de meest recente versie. De cursus is gericht op zowel handig worden met Coach 7 als op de manier waarop leerlingen het best begeleid kunnen worden. Lees meer →

14-04-2020:

Themasessies OnderwijsArena: Zelfwerkzaamheid begeleiden

De OnderwijsArena is elders in het land gestart met het organiseren van nascholingen in een netwerkverband, waarbij eigen docenten worden opgeleid tot trainer. Het idee is dat scholen zelf nascholing verzorgen voor hun eigen collega’s én van collega’s van andere scholen. Lees meer →

27-05-2020:

Bijeenkomst TOA’s voor TOA’s

Het Pieter Nieuwland College is onze gastheer voor de TOA’s voor TOA’s bijeenkomst in dit schooljaar. Dit is weer dè gelegenheid om met je collega’s van andere scholen ervaringen uit te wisselen en nieuwe ideeën op te doen. Lees meer →

02-06-2020:

Themasessies OnderwijsArena: Formatief handelen

De OnderwijsArena is elders in het land gestart met het organiseren van nascholingen in een netwerkverband, waarbij eigen docenten worden opgeleid tot trainer. Het idee is dat scholen zelf nascholing verzorgen voor hun eigen collega’s én van collega’s van andere scholen. Lees meer →

Vakoverstijgende activiteiten
09-04-2020:

Vakoverstijgend: Toepassen van spreadsheets in je vak

Maak je lessen interessanter, en je leerlingen Digitaal Geletterd, door het gebruik van spreadsheets in je vak. Je gaat met uiteenlopende voorbeelden aan de slag, voor grafieken, verwerken van meetresultaten, simulaties, algoritmen, enz.. Ook jouw vragen en suggesties komen aan bod. Read more →