Wiskunde

Voor tips, materiaal en links verwijzen we je graag naar de pagina afstandsonderwijs.

Vaksteunpunt Wiskunde

Het Vaksteunpunt Wiskunde biedt professionaliseringsactiviteiten aan voor docenten. Denk hierbij aan netwerkbijeenkomsten en nascholingen. Kees Temme is coördinator van het vaksteunpunt. Je kunt contact met hem opnemen met vragen of ideeën over nascholingen. Een overzicht van alle activiteiten kun je in de jaarplanning 2020-2021 vinden.

Stuur een mail

 

WEKELIJKSE ONLINE WISKUNDE-SAMENKOMST

Elke donderdag van 16.00-17.00 uur of 19.00-20.00 uur.
Een online samenkomst voor wiskundedocenten met steunpuntcoördinator Kees Temme waarin we onze ervaringen met het afstandsonderwijs uitwisselen.

Stuur een mail voor het verkrijgen van de Zoom-link en het wachtwoord.

Vakinhoudelijke activiteiten
03-12-2020:

De wiskundetrompet

Margriet van der Heijden schreef De wiskundetrompet, een boek vol gekke logische puzzels en vrolijke wiskunde. Tijdens deze bijeenkomst vertelt zij over de inhoud en de totstandkoming van het boek en puzzelen we op interactieve wijze met enkele van de vraagstukken. Lees meer →

04-03-2021:

Vakbijeenkomst: Galoistheorie: Revolutionaire wiskunde

Twee online bijeenkomsten voor wiskundedocenten door Leroy Soesman over Galoistherie. Vlak voor zijn dood, op eenentwintigjarige leeftijd, schreef Évariste Galois (1811-1832) een brief die de wiskunde voorgoed zou veranderen. Maak (opnieuw) kennis met zijn fascinerende ideeën! Lees meer →

01-09-2021:

Wiskunde in je vingers

Wiskundigen Ronald Meester en Joost Hulshof schreven het boek 'Wiskunde in je vingers - Een oppepcursus voor liefhebbers en andere freaks'. Het boek is zowel voor docenten als scholieren van middelbare scholen een handig hulpmiddel. Lees meer →

Vakoverstijgende activiteiten
02-03-2021:

Een goede onderzoeksleerlijn

Tijdens deze bijeenkomst willen we onze ervaringen op het Comenius met je delen en je uitnodigen mee te denken over hoe goed onderzoek in de in de bètarichting het beste uitgevoerd kan worden. Read more →